Istoric

Old Englishkinder   Activitatea gradinitei “Englishkinder” se desfasoara intr-o casa veche, romaneasca, monument istoric, proiectat de arhitect Henrieta Gibory Delavrancea, edificiu ce pastreaza memoria unor personalitati din lumea artistica si medicala care au locuit si si-au desfasurat activitatea sub acest acoperis de-a lungul generatiilor. Locatia si incinta acesteia au fost modernizate si adaptate pentru a continua traditia acestui lacas de cultura cu destinatia de invatamant prescolar, intarind personalitatea alternativei educationale “Englishkinder”.

   Totul a inceput in anul 1983, ca o alternativă educaţională, având ca scop invăţarea limbii engleze cât şi integrarea socială la nivel preşcolar. Astfel am reuşit să fac primii paşi într-o activitate de pionierat, în care mijloacele de învăţământ erau reduse, aproape inexistente. Abilitatea mea de a comunica uşor cu cei mici, pasiunea pentru filosofie, artă, educaţie plastica, estetică, precum si tactul pedagogic au constituit premiza unui proiect ce a crescut o data cu transformarile sociale.

   Am simţit că pot să împărtăşesc tot ce este mai bun în mine unor fiinţe minunate în al căror univers am pătruns puţin câte puţin, regasindu-mi şi proprii copii. Ei m-au învăţat taine pe care nici o carte nu le poate împărtăşi, dăruindu-mi o dimensiune deosebită, de simboluri, criptice uneori, o lume curată a copilăriei, iar eu am încercat să modelez ״aluatul ״ fraged al micilor oameni în devenire. Atunci, ca şi acum, am păstrat plăcerea ״jocului ״ pe care am împărtăşit-o cu micii mei elevi, stabilind împreună regulile. Am fost parteneri în jocul ״cunoaşterii reciproce ״ , în jocul cunoaşterii de sine şi cel al cunoaşterii universului.

   După anul 1990, s-au creat cu totul alte oportunităţi pentru dezvoltarea invatamantului particular, ceea ce mi-a permis construirea unei alternative educationale moderne, adaptata necesitatilor societatii prezente. Deschiderea către civilizaţia occidentală, necesitatea accesului la informaţie, cât şi noile orientări politice şi educaţionale au făcut ca cererile de instruire în limba engleză la toate nivelurile, incepând cu cel preşcolar, să fie cât mai numeroase. In ceea ce priveşte educaţia preşcolară, părinţii au înţeles că învăţarea limbii engleze la acest nivel constituie o investiţie enormă pentru un viitor în care aceasta deveni un instrument universal de comunicare.

   In acest context, in care cererile pentru invăţămantul preşcolar cu predare intensiva a limbii engleze sunt din ce in ce mai numeroase, „Englishkinder” isi pastreaza renumele de initiatoare a unui curriculum original si complex oferind o alternativa educationala originala cu o traditie de un sfert de secol de functionare.

   „Englishkinder”, cea mai veche gradinita particulara cu predare intensiva a limbii engleze, isi asteapta copiii cu bratele deschise pentru a continua traditia ce i-a adus renumele.

       Elena-Ruxandra Ghitescu


RomaniaUSA